CENTRUM AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ
1. Do podstawowego zakresu zadań Centrum Aktywizacji Zawodowej należą zadania
poszczególnych komórek organizacyjnych, tj.:
1) Dział Obsługi Klienta wykonuje w szczególności następujące zadania:
a) organizacja i wykonywanie usług pośrednictwa pracy i poradnictwa zawodowego
na terenie działania PUP;
b) profilowanie osób bezrobotnych;c) przygotowanie indywidualnego planu działania;
d) udzielanie pomocy osobom bezrobotnym i poszukującym pracy w uzyskaniu
odpowiedniego zatrudnienia;
e) udzielanie pomocy pracodawcom w pozyskaniu pracowników o poszukiwanych
kwalifikacjach zawodowych;
f) pozyskiwanie ofert pracy; g) upowszechnianie ofert pracy, w tym przez przekazywanie ofert pracy do internetowej
bazy ofert pracy udostępnianej przez ministra właściwego do spraw pracy;
h) udzielanie pracodawcom informacji o kandydatach do pracy, w związku ze zgłoszoną
ofertą pracy;
i) inicjowanie i organizowanie kontaktów bezrobotnych i poszukujących pracy z
pracodawcami;
j) współdziałanie powiatowych urzędów pracy w zakresie wymiany informacji o możliwościach
uzyskania zatrudnienia i szkolenia na terenie ich działania;
k) prowadzenie usług EURES; l) kierowanie osób bezrobotnych i innych osób uprawnionych na badania lekarskie,
psychologiczne i specjalistyczne;
m) udzielanie bezrobotnym i poszukującym pracy pomocy w wyborze odpowiedniego
zawodu;
n) inicjowanie, organizowanie i prowadzenie grupowych porad zawodowych dla bezrobotnych
i poszukujących pracy;
o) organizowanie i prowadzenie szkolenia z zakresu umiejętności poszukiwania pracy; p) przekazywanie do Referatu Zarządzania Dokumentacją dokumentów związanych
z funkcjonowaniem Działu, podlegających archiwizacji.
2) Dział Programów i Instrumentów Rynku Pracy wykonuje w szczególności następujące
zadania:
a) opracowywanie, wdrażanie, rozliczanie finansowe i monitorowanie programów aktywizacji
zawodowej finansowanych ze środków będących w dyspozycji PUP;
b) realizacja zadań związanych z organizacją i rozliczaniem szkoleń; c) realizacja zadań związanych z udzieleniem pożyczki na sfinansowanie kosztów szkoleń
lub sfinansowaniem kosztów studiów podyplomowych;
d) realizacja zadań związanych z wyposażeniem lub doposażeniem stanowiska pracy dla
skierowanego bezrobotnego;
e) realizacja zadań związanych z przyznaniem i rozliczeniem środków na rozpoczęcie
działalności gospodarczej, kosztów pomocy prawnej, konsultacji i doradztwa na
przystąpienie lub założenie spółdzielni socjalnej;
f) realizacja zadań związanych z jednorazową refundacją dla pracodawcy poniesionych
kosztów z tytułu opłaconych składek na ubezpieczenie społeczne;
g) realizacja zadań związanych z organizacją i rozliczeniem prac interwencyjnych, a także z
organizacją staży oraz przygotowania zawodowego dorosłych;
h) realizacja zadań związanych z organizacją i rozliczeniem robót publicznych; i) realizacja zadań związanych z przyznaniem grantu na telepracę pracodawcy lub
przedsiębiorcy, oraz świadczenia aktywizacyjnego pracodawcy;
j) realizacja zadań związanych z finansowaniem kosztów zorganizowanego przejazdu w
związku z udziałem w targach, giełdach;
k) realizacja zadań związanych z refundacją pracodawcy składek na ubezpieczenia
społeczne (za skierowanego do pracy bezrobotnego do 30 roku życia);
l) realizacja zadań związanych z przyznaniem pracodawcy lub przedsiębiorcy
dofinansowania wynagrodzenia (za zatrudnienie skierowanego bezrobotnego po 50 roku
życia);
m) realizacja zadań związanych z refundacją kosztów opieki nad dzieckiem lub osobą
zależną;
n) realizacja zadań związanych z kierowaniem i finansowaniem zatrudnienia osób
bezrobotnych przy udziale agencji zatrudnienia;
o) współpraca z Bankiem Gospodarstwa Krajowego w zakresie realizacji zadań związanych z
udzielaniem pożyczek na utworzenie stanowiska pracy lub podjęcie działalności
gospodarczej;
p) realizacja zadań związanych z finansowaniem kosztów związanych z realizacją zadań
zleconych w zakresie integracji społecznej;
q) realizacja zadań związanych z finansowaniem programów regionalnych; r) realizacja zadań związanych z przyznaniem bonu szkoleniowego, stażowego,
zatrudnieniowego, na zasiedlenie;
s) zadania związane z finansowaniem kosztów przejazdu do pracodawcy oraz kosztów
zakwaterowania;
t) zadania związane z kierowaniem i finansowym rozliczaniem prac społecznie użytecznych
oraz PAI;
u) monitorowanie i ocena efektywności usług i instrumentów rynku pracy; v) zadania związane z rozliczeniem finansowym badań lekarskich, psychologicznych,
specjalistycznych osób bezrobotnych;
w) gospodarowanie środkami będącymi w dyspozycji PUP przeznaczonymi na programy
rynku pracy;
x) przekazywanie do Referatu Zarządzania Dokumentacją dokumentów związanych z
funkcjonowaniem Działu, podlegających archiwizacji.
3) Referat Zatrudniania Cudzoziemców:
a) rejestrowanie oświadczeń o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcom,
b) wydawanie zezwoleń na pracę sezonową cudzoziemcom,
c) wydawanie informacji o możliwości zaspokojenia potrzeb kadrowych podmiotu
powierzającego wykonanie pracy cudzoziemcowi,
d) współpraca z Państwową Inspekcją Pracy, Strażą Graniczną i innymi instytucjami w
sprawach dotyczących pobytu i zatrudnienia cudzoziemców,
e) przekazywanie do Referatu Zarządzania Dokumentacją dokumentów związanych z
funkcjonowaniem Referatu, podlegających archiwizacji.
oraz
4) opracowywanie obowiązującej sprawozdawczości statystycznej oraz analiz i informacji w
zakresie rynku pracy,
5) pozostałe zadania, wynikające z przepisów, o których mowa w § 5 ust. 1 niniejszego
regulaminu.
metryczka
Wytworzył: Jarosław Góźdź (21 grudnia 2011)
Opublikował: Piotr Trzaskalski (21 grudnia 2011, 11:13:10)
Ostatnia zmiana: Wojciech Osiński (9 maja 2019, 13:53:13)
Zmieniono: Zmiana zakresu kompetencji
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 5440