Strona główna

Strona główna

Zdjęcie





Powiatowy Urząd Pracy w Bydgoszczy
ul. Toruńska 147
85-950 Bydgoszcz
telefon centrala +48 52 360-43-00
fax                  +48 52 360-43-41

NIP    953-23-64-428
REGON      092534282

bydgoszcz.praca.gov.pl



Informacja dotycząca poczty elektronicznej.

1) Zgodnie z ustawą z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014r. poz. 1114 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 r. w sprawie sporządzania i doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (Dz. U. z 2015r. poz. 971) uruchomiono Elektroniczny Urząd Podawczy (EUP) wraz z Elektroniczną Skrzynką Podawczą (ESP) – „Dostępny publicznie środek komunikacji elektronicznej służący do przekazywania informacji w formie elektronicznej do podmiotu publicznego przy wykorzystaniu powszechnie dostępnej sieci teleinformatycznej”. Po złożeniu dokumentu podpisanego elektronicznie otrzymają Państwo Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO).

2) Powiatowy Urząd Pracy w Bydgoszczy informuje, że nie udzielamy odpowiedzi na korespondencję otrzymywaną pocztą elektroniczną, która nie spełnia wymogów określonych w art. 63 ust. 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. kodeksu postępowania administracyjnego, którego brzmienie jest następujące:

" Podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych."

Oznacza to, że treść kierowanej korespondencji powinna zawierać co najmniej wskazanie:
- osoby (imienia i nazwiska) od której pochodzą
- adresu (kodu pocztowego, miejscowości, ulicy i numeru domu)
- przedmiotu sprawy, której dotyczy

______________________________________________________________

Informacje dla osób niesłyszących

Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. Nr 209, poz.1243 z późn. zm.) Powiatowy Urząd Pracy w Bydgoszczy informuje o usługach pozwalających na komunikowanie się z tutejszym Urzędem osób doświadczonych trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, zwanych w ustawie „osobami uprawnionymi” poprzez korzystanie z poczty elektronicznej oraz przesyłanie faksów.

Dodatkowo PUP w Bydgoszczy oferuje pomoc osobom bezrobotnym z upośledzeniem słuchu poprzez możliwość bezpośredniej rozmowy z tłumaczem on-line języka migowego realizowanym przez pracowników ZIELONEJ LINII

____________________________________________
Uwaga! Zmiany w funkcjonowaniu Lokalnego Punktu Informacyjno - Konsultacyjnego w Koronowie od 13 stycznia 2025 roku.

Powiatowy Urząd Pracy w Bydgoszczy informuje, że do 10 stycznia 2025 r. LPiK w Koronowie będzie funkcjonował bez zmian. Od 13 stycznia 2025 r. nastąpią ograniczenia w funkcjonowaniu Punktu, który będzie świadczył tylko usługi w zakresie rejestracji osób bezrobotnych/poszukujących pracy oraz udzielania informacji dotyczących statusu osoby bezrobotnej i świadczeń z tytułu bezrobocia, wyłącznie 2 razy w tygodniu (we wtorki i czwartki) w godz. 7.00 – 14.00 wg. poniższego harmonogramu:
 
14/01/2025 - wtorek 04/02/2025 - wtorek
16/01/2025 - czwartek 06/02/2025 - czwartek
21/01/2025 - wtorek 11/02/2025 - wtorek
23/01/2025 - czwartek 13/02/2025 - czwartek
28/01/2025 - wtorek 18/02/2025 - wtorek
30/01/2025 - czwartek 20/02/2025 - czwartek

25/02/2025 - wtorek

27/02/2025 - czwartek
 
Osoby zainteresowane nabyciem statusu bezrobotnego zachęcamy do skorzystania z rejestracji elektronicznej za pośrednictwem strony internetowej tut. Urzędu https://bydgoszcz.praca.gov.pl/-/12452313-rejestracja-elektroniczna-osob-bezrobotnych-w-powiatowym-urzedzie-pracy-w-bydgoszczy- lub rejestracji osobistej w siedzibie PUP. Rejestracja osobista odbywa się tylko po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu rejestracji.

Zapisy telefoniczne prowadzone są od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 13:00 pod nr telefonu - 52 36 04 383. W trakcie rozmowy telefonicznej zainteresowany uzyska wstępną informację na temat wymaganych dokumentów. Telefoniczne ustalenie konkretnej daty i godziny rejestracji zapewnia szybką i sprawną obsługę klienta bez dużych kolejek na ograniczonej powierzchni sali operacyjnej.

W zakresie obsługi pracodawców część usług (np. zgłaszanie wolnych miejsc pracy, rejestracja oświadczeń o powierzeniu pracy cudzoziemcowi, zezwolenia na pracę sezonową) jest możliwa elektronicznie, bez konieczności wizyty w urzędzie; wnioski na wszelkie formy wsparcia dla pracodawców będą sukcesywnie zamieszczane do pobrania na stronie internetowej PUP, zgodnie z terminami ogłaszanych konkursów tak, aby ograniczyć konieczność osobistego kontaktu z urzędem do minimum.

Wykaz wszystkich realizowanych zadań wraz z danymi kontaktowymi znajduje się na stronie internetowej PUP w Bydgoszczy https://bydgoszcz.praca.gov.pl/urzad/dane-kontaktowe
Ponadto Powiatowy Urząd Pracy w Bydgoszczy informuje, że w związku z planowanymi zmianami organizacyjnymi i kadrowymi, z dniem 1 marca 2025 r. Lokalny Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Koronowie zaprzestanie działalności.

Powiatowy Urząd Pracy w Bydgoszczy uprzejmie przeprasza za wszelkie niedogodności.
____________________________________________

Informacje o Opłacie Skarbowej.

Powiatowy Urząd Pracy w Bydgoszczy informuje, że jako jednostka organizacyjna podległa Urzędowi Miasta Bydgoszczy, wykonująca zadania w imieniu organu administracji publicznej, zobowiązany jest do stosowania ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (tekst jedn. Dz.U. z 2022 r., poz. 2142).

Na podstawie art. 2 ust 1 ustawy, nie podlega opłacie skarbowej:

1) dokonanie czynności urzędowej, wydanie zaświadczenia i zezwolenia (pozwolenia, koncesji) albo złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii w sprawach:

a) alimentacyjnych, opieki, kurateli i przysposobienia,

b) ubezpieczenia społecznego, ubezpieczenia zdrowotnego, rent strukturalnych, ulg określonych w przepisach szczególnych dla żołnierzy niezawodowych i osób odbywających służbę zastępczą oraz ich rodzin, a także uprawnień dla osób niepełnosprawnych i osób objętych przepisami o szczególnych uprawnieniach dla kombatantów,

c) świadczeń socjalnych oraz w sprawach załatwianych na podstawie przepisów o pomocy społecznej, przepisów o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, przepisów o zatrudnieniu socjalnym oraz przepisów o pomocy państwa w wychowaniu dzieci,

d) wyboru Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, wyborów do Sejmu, Senatu, Parlamentu Europejskiego i organów samorządu terytorialnego oraz referendum,

e) obowiązku obrony Ojczyzny, z wyjątkiem decyzji w sprawach udzielania zgody obywatelom polskim na służbę w obcym wojsku lub w obcej organizacji wojskowej,

f) zatrudnienia, wynagrodzeń za pracę,

g) nauki, szkolnictwa i oświaty pozaszkolnej oraz ochrony zdrowia,

h) załatwianych na podstawie przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2021 r. poz. 1899),

i) nabycia obywatelstwa polskiego w drodze repatriacji oraz stwierdzenia posiadania obywatelstwa polskiego nabytego w ten sposób,

j) pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej, oraz członków ich rodzin, którzy do nich dołączają lub z nimi przebywają,

k) udzielenia ochrony międzynarodowej, udzielenia azylu, zgody na pobyt ze względów humanitarnych, zgody na pobyt tolerowany oraz w sprawach ochrony czasowej,

l) rekompensat w rozumieniu ustawy z dnia 8 lipca 2005 r. o realizacji prawa
do rekompensaty z tytułu pozostawienia nieruchomości poza obecnymi granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2017 r. poz. 2097);

2) dokonanie innej niż wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu czynności urzędowej, wydanie zaświadczenia oraz zezwolenia w sprawach budownictwa mieszkaniowego;

3) dokonanie czynności urzędowej, wydanie zaświadczenia i zezwolenia przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa albo Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa w sprawach z zakresu wykonywania przez te podmioty zadań w ramach realizacji Wspólnej Polityki Rolnej, w tym w sprawach płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego określonych przepisami Unii Europejskiej, pomocy de minimis w sektorze rolnictwa lub rybołówstwa oraz innych zadań dotyczących organizacji rynków rolnych, z wyłączeniem zadań w zakresie administrowania obrotem z zagranicą towarami rolno-spożywczymi;

4) złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii w sprawach określonych w pkt 3;

5) wydanie zaświadczenia niezbędnego do uzasadnienia wniosków w sprawach wymienionych w pkt 1 -4;

6) dokonanie czynności urzędowej i wydanie zaświadczenia w sprawach o zmianę imienia (imion) lub nazwiska osób, którym bezprawnie je zmieniono, a także zstępnych i małżonków tych osób;

7) wydanie zezwolenia przez ministra właściwego do spraw środowiska lub wojewodę na działania związane z czynną ochroną przyrody.

8) wydanie zaświadczenia przez Prezesa Krajowego Zasobu Nieruchomości, o którym mowa w ustawie z dnia 20 lipca 2017 r. o Krajowym Zasobie Nieruchomości (Dz. U. z 2021 r. poz. 1961 oraz z 2022 r. poz. 807 i 1561), w sprawach z zakresu wykonywania zadań własnych.

Na podstawie art. 2 ust 2 ustawy, jeżeli zaświadczenie, którego wydanie nie podlega opłacie skarbowej zostanie użyte w innej sprawie niż wymieniona w ust. 1, wydanie tego zaświadczenia podlega opłacie skarbowej.

Zgodnie z art. 3 ustawy, nie podlega opłacie skarbowej: dokonanie czynności urzędowej, wydanie zaświadczenia oraz zezwolenia (pozwolenia, koncesji), jeżeli na podstawie odrębnych przepisów podlegają innym opłatom o charakterze publicznoprawnym lub są od tych opłat zwolnione.

Natomiast obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje:

1) od dokonania czynności urzędowej - z chwilą dokonania zgłoszenia lub złożenia wniosku o dokonanie czynności urzędowej;

2) od wydania zaświadczenia - z chwilą złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia;

3) od wydania zezwolenia (pozwolenia, koncesji) - z chwilą złożenia wniosku o wydanie zezwolenia (pozwolenia, koncesji);

4) od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz od jego odpisu, wypisu lub kopii - z chwilą złożenia dokumentu w organie administracji publicznej, sądzie lub podmiocie, o którym mowa w art. 1 ust. 2;

5) od przedmiotu opłaty określonego w art. 2 ust. 2 - z chwilą użycia zaświadczenia w sprawie innej niż wymieniona w art. 2 ust. 1.

Opłatę skarbową wpłaca się z chwilą powstania obowiązku jej zapłaty.

Zwalnia się od opłaty skarbowej osoby, które dokonując zgłoszenia lub składając wniosek o dokonanie czynności urzędowej albo wniosek o wydanie zaświadczenia lub zezwolenia (pozwolenia, koncesji) albo składając dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpis, wypis lub kopię przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa.

Wniosek wraz z potwierdzeniem dokonania wpłaty należy złożyć w Powiatowym Urzędzie Pracy w Bydgoszczy.

Składający wniosek lub pełnomocnictwo albo dokonujący zgłoszenia zobowiązany jest dołączyć dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej, zwany dalej "dowodem zapłaty", albo uwierzytelnioną kopię dowodu zapłaty, nie później niż w ciągu 3 dni od chwili powstania obowiązku jej zapłaty. Dowód zapłaty może mieć formę wydruku potwierdzającego dokonanie operacji bankowej.

Wysokość opłaty skarbowej wynosi 17,00 zł.

Opłatę skarbową należy zapłacić na rzecz:

Urzędu Miasta Bydgoszczy,  w następujący sposób:

- przelewem na rachunek bankowy 52 1240 6960 3892 1000 0000 0000  (tytuł wpłat -"opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia PUP Bydgoszcz")

- bezprowizyjne dokonanie wpłaty na wskazany powyżej rachunek bankowy w oddziałach Banku Pekao S.A. na terenie Bydgoszczy.

Załącznik

Wniosek - opłata skarbowa (135kB) pdf
Ustawa o opłacie skarbowej

metryczka


Wytworzył: Jarosław Góźdź (13 grudnia 2002)
Opublikował: Administrator (13 grudnia 2002, 14:22:54)

Ostatnia zmiana: Grzegorz Sarbiewski (15 stycznia 2025, 09:25:29)
Zmieniono: poprawa wizualna

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 430623